Вовчанська районна державна адміністрація

Харківська область

Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області інформує

ДФС України роз’яснила про застосування строків давності при організації та проведенні документальних перевірок юридичних осіб

Державна фіскальна служба України з метою забезпечення належної реалізації положень статті 102 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в частині застосування строків давності при організації та проведенні документальних перевірок, самостійному визначенні сум грошових зобов’язань платників податків, оприлюднила листвід 05.05.2017 р. № 11356/7/99-99-14-03-03-17«Про застосування строків давності при організації та проведенні документальних перевірок юридичних осіб».

Даним листом повідомляється наступне. 01 січня 2017 року набули чинності зміни, внесені до ст. 102 Кодексу Законом України від 21 грудня 2016 року N 1797-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні".

Так, відповідно до п. 102.1 ст. 102 Кодексу, контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ст. 102 Кодексу, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податків у випадках, визначених Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до ст. 39 Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної п. 133.4 ст. 133 Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше - за днем її фактичного подання.

Отже, при плануванні, організації та проведенні документальних перевірок слід враховувати, що з 01.01.2017 р. строки давності поширюються також на період, який може бути охоплений перевіркою.

У разі проведення перевірок з питань дотримання податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДФС, а також визначення за їх результатами суми грошових зобов’язань платника податків у випадках, коли Кодексом не передбачено подання декларації, застосування строків давності повинно здійснюватись з урахуванням терміну позовної давності (1095 днів).

Стан боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил за січень - травень 2017 року

Протягом звітного періоду митницею ДФС виявлено та направлено 2 повідомлення про кримінальні правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст.358 КК України, порушено 90 справ про порушення митних правил на суму 8 534 726 грн., у тому числі, 31 справа на суму 8 333 991 грн. за фактом вчиненого порушення митних правил за ч.1 ст.483 Митного кодексу України, 1 справа на суму 1 209 201 грн., в якій вартість предметів правопорушення перевищує суму умовної контрабанди (609 000 грн.)

За результатами розгляду судом 1 справи про порушення митних правил застосовано конфіскацію безпосередніх предметів правопорушення на суму 156 184грн.

З метою недопущення незаконного переміщення через митний кордон України товарів, транспортних засобів, зброї, тютюнових виробів, наркотичних та психотропних речовин, митницею проведено 34спільних заходів з правоохоронними органами Кіровоградської області, за результатами яких складено 15 протоколів про порушення митних правил на суму 1 214 201 грн.

Як визначити середньозважене значення показника рентабельності зіставної юридичної особи

Розрахунок фінансових показників (показників рентабельності), які використовуються для розрахунку середньозваженого значення зіставної юридичної особи, здійснюється відповідно до пп. 39.3.2.5 пп. 39.3.2 п. 39.3 ст. 39 Податкового кодексу.

Для визначення середньозваженого значення показника рентабельності зіставної юридичної особи використовуються дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності, відображені за національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку або міжнародними стандартами фінансової звітності.

У разі відсутності окремих даних бухобліку та фінзвітності, які необхідні для  розрахунку показника рентабельності окремого податкового періоду (року) зіставної юридичної особи, показники бухобліку та фінзвітності такого періоду (року) не використовуються при розрахунку середньозваженого значення показника рентабельності такої особи.

Проведення розрахунків платіжними картками: чи потрібен РРО?

Cуб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції при проведенні розрахунків за готівкові кошти та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо), зобов’язані застосовувати РРО з обов’язковою видачею особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахункового документа.

Слід звернути увагу, що у разі здійснення розрахункових операцій з використанням POS-терміналів треба дотримуватися вимог Закону України від 05.04.2001 р. № 2346-ІІІ «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні».

Уряд «за» продаж товарів у незначних обсягах без РРО.

Мінекономрозвитку на офіційному веб-сайті оприлюднено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2000 р. № 1336».

Проектом постанови запропоновано збільшити граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій із продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування реєстраторів розрахункових операцій є обов'язковим, для форм та умов проведення діяльності, визначених у пунктах 2 і 3, 5 і 6, 13 і 14, 17, 22 і 23, 27 переліку, 500 тис грн на один суб'єкт господарської діяльності, а визначених у пунктах 4 і 7 переліку 250 тис грн на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів (надання послуг).

Граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій пропонують не встановлювати взагалі для форм і умов проведення діяльності, визначених у пунктах 1, 8 — 11, 15, 19 — 21, 24 — 26 Переліку.

Також у проекті Постанови уточнено, що підприємці — платники єдиного податку II та III груп незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року перевищив 1 млн грн, обов’язково застосовують РРО.

Неосновне місце обліку – коли слід зареєструватися в податковій

Для взяття на облік за неосновним місцем обліку платник податків зобов'язаний протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об'єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню чи пов'язані з оподаткуванням, подати заяву про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою №17-ОПП.

Якщо з ДПІ укладено договір про визнання електронних документів, вказана заява подається засобами електронного зв'язку в електронній формі. Заява за формою №17-ОПП може бути подана як до ДПІ за неосновним місцем обліку, так і до ДПІ за основним місцем обліку. У разі подання заяви за формою №17-ОПП до контролюючого органу за основним місцем обліку платник податків у розділі 3 заяви може зазначити всі контролюючи органи, у яких бажає стати на облік за неосновним місцем обліку, та обрати адміністративно-територіальні одиниці (за місцезнаходженням об'єктів оподаткування), які обслуговуються такими органами.

Зміни в оподаткуванні нерезидентів податком на прибуток

Законом України від 21 грудня 2016 року № 1797-VIII внесено зміни щодо особливостей оподаткування нерезидентів, зокрема статтю 141 Податкового кодексу України доповнено новим п.п. 141.4.11, яким визначено правила оподаткування доходів нерезидентів у вигляді процентів за позиками або фінансовими кредитами, наданими резидентам,  –  у разі виконання вимог щодо одночасного дотримання відповідних умов щодо таких коштів та нерезидентів.

Водночас підрозділ 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу доповнено новими підпунктами 46 та 47, які  передбачають звільнення від оподаткування доходів нерезидента у вигляді процентів за позикою або фінансовим кредитом, що були надані резидентам (за умови їх відповідності вимогам  п.п.141.4.11  ст.141 Кодексу), які сплачуються резидентом на користь нерезидента або уповноваженої ним особи у  період  з  01 січня 2017 року до 31 грудня 2018 року. Детальніше на http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/local-news/299619.html

Контроль за провадженням яких видів діяльності щодо митної справи здійснюється ДФС?

Статтею 404 Митного кодексу України від 13.03.2012 №4495-VI зі змінами та доповненнями визначені види діяльності, контроль за провадженням яких здійснюється органами доходів і зборів, а саме:

1) митна брокерська діяльність;

2) відкриття та експлуатація магазину безмитної торгівлі;

3) відкриття та експлуатація митного складу;

4) відкриття та експлуатація вільної митної зони комерційного або сервісного типу;

5) відкриття та експлуатація складу тимчасового зберігання;

6) відкриття та експлуатація вантажного митного комплексу.

Затверджена нова форма податкової декларації з податку на прибуток підприємств

09.06.2017 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 28.04.2017 №467 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств», що зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19.05.2017 за №642/30510 (далі – Наказ №467), яким у новій редакції викладено форму податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі – Декларація) та форми додатків до неї. Детальніше на http://zt.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/299465.html

«Пульс» - сервіс для платників

Антикорупційний сервіс Державної фіскальної служби України «Пульс» діє за єдиним телефонним номером (044) 284-00-07, та створений для оперативного реагування та вирішення проблем, з якими звертаються платники до органів ДФС України.

Сервіс «Пульс» працює в режимі швидкої допомоги платникам податків, адже це гарантований двосторонній зв’язок. Також це ефективний засіб вирішення питань і повноцінний консультаційний центр.

На вказаний сервіс можна звернутися у разі неправомірних дій або бездіяльності працівників податкової та митної сфери, можливих корупційних дій з їхнього боку, а також для вирішення інших суперечливих питань та попередження неякісного обслуговування, перевищення повноважень службовими особами та ліквідації будь-яких перешкод, що стоять на заваді підприємницької діяльності суб’єктів господарювання.

Питання, які надходять, розглядаються протягом доби та вирішуються по суті, відповідно до чинного законодавства. Але є такі звернення, що потребують додаткового опрацювання. У будь-якому випадку, заявник обов’язково отримує повідомлення про результати перевірки даних та вжиті заходи.

Перелік документів підприємця - “загальносистемника” для розміщення на торговому місці

Фізичні особи - підприємці на загальній системі оподаткування при здійсненні торгівельної діяльності зобов’язані здійснювати розрахункові операції виключно із застосуванням РРО відповідно до вимог Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування і послуг”.

Фізичні особи – підприємці мають забезпечити наявність на торговому місці наступних документів:

  • книги обліку доходів та витрат;
  • книги обліку розрахункових операцій;
  • виписки або витягу з Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних   осіб - підприємців та громадських формувань;
  • ліцензії;
  • свідоцтво платника ПДВ (у разі, якщо суб’єкт господарювання зареєстрований платником ПДВ);
  • трудових угод з найманими працівниками (у разі використання найманої праці).

Зміни до форми декларації акцизного податку набрали чинності 6 червня 2017 року

06.06.2017 набрали чинності накази Міністерства фінансів України від 24.04.2017 № 451 «Про затвердження Змін до форми декларації акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» (далі – Наказ № 451), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 17.05.2017 за № 630/30498, та від 24.04.2017 № 452 «Про затвердження Змін до форми акцизної накладної, форми розрахунку коригування акцизної накладної, форми заявки на поповнення (коригування) залишку пального, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального» (далі – Наказ № 452), зареєстрований в Міністерстві юстиції України 16.05.2017 за № 627/30495.

Наказом № 451 було затверджено Зміни до форми декларації акцизного податку (далі – Декларація) та Порядку заповнення та подання Декларації, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14 «Про затвердження форми декларації акцизного податку, Порядку заповнення та подання декларації акцизного податку» (далі – Наказ № 14), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.01.2015 за № 105/26550 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 26.09.2016 № 841).

З оновленими текстами Наказів №№ 14, 218 Ви можете ознайомитись скориставшись розділом «Нормативні та інформаційні документи» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу (http://zir.sfs.gov.ua).

Довідково: Накази №№ 451, 452 опубліковані в бюлетені «Офіційний вісник України» від 06.06.2017 № 44.

 

Вовчанська районна державна адміністрація

==================