Вовчанська районна державна адміністрація

Харківська область

Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області інформує

Щодо формування плану-графіку документальних планових перевірок на 2018 рік

Документальні перевірки підприємств здійснюються за наявності у платників податкових ризиків щодо недоплати сум податків та зборів.

Суми недоплати визначаються системою ризикоорієнтованого відбору та іншою податковою інформацією ДФС України.

На основі відповідних висновків і був  сформований план-графік документальних планових перевірок на 2018 рік.

План-графік оприлюднений на офіційному веб-сайті ДФС України у розділі «Діяльність».

Шановні платники!  Не допускайте у своїй роботі податкових ризиків, щоб не потрапити до графіку перевірок!

 

До уваги керівників неприбуткових установ та організацій!

Звертаємо увагу, що суб’єкти господарювання, внесені станом на 01.01.2018  до Реєстру  неприбуткових установ та організацій, разом  зі  звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації  за 2017 рік  повинні подати річну фінансову звітність, яка  відповідно до п. 46.2  ст.46 Податкового кодексу України  є додатком до звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та його  невід'ємною частиною.

При цьому у таблицях «Наявність додатків» та «Наявність поданих до Звіту форм  фінансової  звітності» проставляється позначка «+».

Пунктом 3 Закону України від 16.07.1999р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» для неприбуткових  організацій  встановлено  скорочену  за показниками фінансову  звітність у складі Балансу  та Звіту про фінансові результати.

Крім того, звертаємо увагу, що форми фінансової звітності  для бюджетних установ  затверджені наказом  Мінфіну від 29.11.2017 року   № 976 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку в державному секторі».

Неподання до органу ДФС разом зі звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації фінансової звітності, спричинить його невизнання як податкової декларації, що  тягне  за собою застосування  штрафних санкцій.

Новації, які слід враховувати при здійсненні контрольованих операцій

Відповідно до норм, внесених  Законом  України «Про внесення змін  до Податкового кодексу України та деяких законодавчих  актів України  щодо забезпечення  збалансованості  бюджетних надходжень у 2018 році» від 07.12.2017 №2245-VIII необхідно виділити наступні напрямки  серед змін в законодавстві відносно трансфертного законодавства, які почали діяти з 01.01.2018 року:

- тепер контрольованими визнаються господарські операції між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні (п.п. ґ пп39.2.1.1 Податкового кодексу України, далі ПКУ).

- критерії, за якими юридичні та/або  фізичні  особи вважаються пов’язаними значно поширені (пп. 14.1.159 ПКУ):

- тепер пов’язаними вважаються  юридичні особи, кінцевим беніфіціарним власником  (контролером) яких є одна і таж сама  юридична та /або фізична особа.

Додалося критеріїв для низько податкових юрисдикцій:

Постановою КМУ від 27.12.2017р. № 1045 затверджено новий перелік держав (територій), які відповідають критеріям, установленим підпунктом 39.2.1.2 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України. До нового переліку включено 85 країн, в т.ч. Грузія, Естонія, ОАЕ.

З 01.01.2018р. змінено і вартісний критерій для визначення господарських операцій контрольованими.   Ще однією важливою зміною в правилах ТЦ став новий п.п. 39.2.1.9 ПКУ, яким  змінено підхід  у розрахунку одного з вартісних критеріїв контрольованих операцій.

Так, відповідно до п.п. 39.2.1.1 ПКУ операції вважаються контрольованими, тільки коли дотримано вартісних критеріїв: річний обсяг доходів платника податків  від усіх видів діяльності складає 150 млн. гривень. ; обсяг таких операцій  за звітний 2018 рік складає 10 млн. гривень.

Тепер поряд з названими нормами діє новий пп. 39.2.1.9 ПКУ, за яким  при визначенні 10-ти мільйонного критерію, обсяг операцій  із кожним контрагентом  необхідно  розраховувати  виходячи з цін, що відповідають принципу «витягнутої руки», а не за договірними цінами, як це було раніше.

Зміни в коригуванні податкових зобов’язань за контрольованими операціями:

з 01.01.2018р. платник податків  відповідно до п 50.1 ПКУ може подати уточнюючий розрахунок податково-прибуткової декларації з правками в частині КО до 01 жовтня року, що настає за звітним, не застосовуючи штрафних санкцій.

Реалізатори пального повинні зареєструватися платниками акцизного податку

Юридичні та фізичні особи - підприємці, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов'язковій реєстрації як платники акцизного податку з реалізації пального до початку здійснення реалізації пального. Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується Мінфіном. Заява про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального подається до контролюючого органу за основним місцем обліку особи засобами електронного зв'язку у визначеному законодавством порядку.

Здійснення суб'єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації їх платниками акцизного податку тягне за собою  накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.

Після здійснення реєстрації платник зобов'язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Порушення граничних термінів реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних тягне за собою накладення штрафу в розмірі: від 2 до 50 відсотків суми акцизного податку з відповідних обсягів пального, зазначених у таких акцизних накладних.

Також платник податку з підакцизних товарів (продукції), який здійснює реалізацію підакцизних товарів подає щомісяця не пізніше 20 числа наступного періоду контролюючому органу за місцем реєстрації декларацію акцизного податку за встановленою формою з обов`язковим  додатком   №1¹ «Розрахунок суми акцизного податку з реалізації пального».

За неподання або несвоєчасне подання декларації про майновий стан і доходи ФО застосовується адмінштраф

Відповідно до ст. 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-Х неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов’язкову форму обліку,     тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян

Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, -   тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п’яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з п. 5 підр. 1 Розділу ХХ Податкового кодексу України, якщо норми інших законів містять посилання на неоподатковуваний мінімум доходів громадян, то для цілей їх застосування використовується сума в розмірі 17 гривень, крім норм адміністративного та кримінального законодавства в частині кваліфікації адміністративних або кримінальних правопорушень, для яких сума неоподатковуваного мінімуму встановлюється на рівні податкової соціальної пільги, визначеної пп.169.1.1 п.169.1 ст.169 р. IV ПКУ для відповідного року.

Вирішили здати квартиру в оренду – не забудьте своєчасно сплатити податок

Якщо фізична особа надає майно в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування),      та  орендарем  є також фізична  особа, яка не є суб’єктом господарювання то відповідно до п.п.170.1.5 п.170.1 ст.170 ПКУ особою, відповідальною за нарахування та сплату (перерахування) податку до бюджету, є платник податку - орендодавець.

При цьому  такий орендодавець самостійно нараховує та сплачує податок протягом 40 календарних днів, після останнього дня такого звітного (податкового) кварталу. Відповідно сума отриманого доходу, сума сплаченого протягом звітного податкового року податку та податкового зобов’язання за результатами такого року відображаються у річній податковій декларації яку необхідно подати до 1 травня року наступного за звітним.
У  разі вчинення нотаріальної дії щодо посвідчення договору оренди об’єктів нерухомості нотаріус зобов’язаний надіслати інформацію про такий договір контролюючому органу и за податковою адресою платника податку - орендодавця .За порушення порядку та/або строків подання зазначеної інформації нотаріус несе відповідальність, передбачену законом за порушення порядку та/або строків подання податкової звітності.

В.М. МІРОШНИК

голова Вовчанської райдержадміністрації